Laureaci programu „Doceń polskie” na festiwalu „Gęsina nie tylko na św. Marcina”

Laureaci Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” mają do dyspozycji szereg narzędzi wspierających propagowanie artykułów spożywczych nagrodzonych certyfikatem jakości „Doceń polskie”. Wśród nich jest możliwość udziału w targach i ciekawych wydarzeniach branżowych. Jednym z nich był II Ogólnopolski Festiwal Kulinarny „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Podczas wydarzenia producenci zaprezentowali swoje wyroby, goście i uczestnicy festiwalu delektowali się również potrawami przygotowanymi m.in. z produktów posiadających godło promocyjne „Doceń polskie”. 
 
 
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe AGRO-TOP, Gospodarstwo Rybackie ZIELENICA, firmy Ajax (właściciel marki Gold Master) i Green Spoon oraz Gospodarstwo Rolno-Hodowlane HENDROB -  to laureaci Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, którzy zaistnieli na kulinarnym święcie zorganizowanym 19 sierpnia br. w Pabianicach.
Producenci zaprezentowali swoje wyroby uczestnikom, jurorom i gościom festiwalu „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Na stoiskach można było poznać bliżej specjały z godłem „Doceń polskie” i przekonać się o ich walorach smakowych. Ich degustacja miała miejsce jeszcze w przeddzień wydarzenia: produkty ze znakiem promocyjnym posłużyły bowiem do przygotowań dań podanych na kolację.
 
- Śmiało możemy stwierdzić, że z roku na rok rośnie świadomość Polaków dotycząca zdrowego odżywiania i jakości spożywanych tłuszczów. Smalec gęsi jest tradycyjnym produktem polskiej kuchni, a my go popularyzujemy: przywracamy na polskie stoły i promujemy także w restauracjach - mówi Anna Obłoza, specjalista ds. sprzedaży i marketingu firmy AGRO-TOP. Podczas festiwalu zaprezentowany został m.in. Smalec gęsi tego producenta, który zdobył znak jakości „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT. Specjały AGRO-TOP cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników wydarzenia. - Rozmowy dotyczyły przede wszystkim właściwości smalcu gęsiego i możliwości jego zastosowania w kuchni. Goście festiwalu dopytywali również o różnice między smalcem gęsim i kaczym, a także pozostałymi tłuszczami pochodzenia zwierzęcego. Z wielką radością odpowiadamy na wszystkie pytania i uświadamiamy konsumentów - podkreśla A. Obłoza. Na smalec gęsi opisywanej firmy zwrócił uwagę m.in. Adam Gessler, który wspólnie z Arturem Morozem prowadził konkurs kulinarny. 
- Korzystamy wyłącznie z rodzimych surowców, a dzięki certyfikatowi „Doceń polskie” możemy to dodatkowo zaakcentować. Jesteśmy bardzo ważnym dostawcą na rynku francuskim, nasze produkty są dostępne także w Anglii i Niemczech. Ciekawostkę stanowi fakt, że zaopatrujemy także zagraniczną firmę kosmetyczną, która produkuje kosmetyki dla polarników. Znak potwierdzający pochodzenie produktu jest dla naszych zagranicznych odbiorców bardzo istotny - podsumowuje przedstawicielka firmy AGRO-TOP. 
 
Kulminacyjnym punktem festiwalu był konkurs, podczas którego kucharze (startujący w 2-osobowych zespołach) przygotowywali dania główne z wybranym elementem gęsiny. W zmaganiach uczestniczyli profesjonaliści z całej Polski. Najlepsza okazała się reprezentacja Restauracji Warszawskiej (Hotel Centrum Sosnowiec), czyli Bartłomiej Kornacki i Przemysław Gościniak. Zwycięskie danie to „Podwędzany filet z gęsi ze smażonym foie gras, konfiturą z gruszki i jabłka z miodem oraz assiette z marchwi”.
 
Choć każda ekipa pracowała w oparciu o własne produkty, na stanowiskach roboczych wszystkich kucharzy znalazły się tłoczone na zimno oleje Green Spoon. Warto podkreślić, że zwycięska drużyna z Sosnowca do przygotowania nagrodzonego dania wykorzystała olej rzepakowy tej marki. Oleje Green Spoon były eksponowane również na stoisku dostępnym dla wszystkich uczestników wydarzenia. - Odbiorcami naszych olejów są zarówno konsumenci indywidualni, jak i restauratorzy oraz szefowie kuchni, dlatego też staramy się uczestniczyć w wydarzeniach branżowych, takich jak festiwal „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Nasza marka jest już rozpoznawalna; szefowie kuchni korzystają na co dzień z naszych produktów, o czym można było przekonać się również podczas wydarzenia - mówi Przemysław Mrozik, Prezes Zarządu firmy Green Spoon.
Kluczowy produkt firmy, Zdrowy Olej rzepakowy tłoczony na zimno Green Spoon, w kwietniu  br. pozytywnie przeszedł recertyfikację programu „Doceń polskie”. Olej powtórnie zdobył znak jakości i tytuł TOP PRODUKT. Godło „Doceń polskie” jest widoczne na etykiecie nagrodzonego oleju, a także materiałach promocyjnych. 
 
Znak promocyjny jest widoczny także na opakowaniach pstrąga z oferty Gospodarstwa Rybackiego ZIELENICA. Pstrąg wędzony naturalny dwukrotnie zdobył certyfikat „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT. - Pokazujemy nasze produkty, zapraszamy do degustacji i propagujemy polską żywność - podkreślała Anna Skowrońska, właścicielka gospodarstwa ZIELENICA. Mimo, że tematem spotkania była gęsina, festiwal przyciągnął miłośników dobrego jedzenia, stąd zainteresowanie propozycjami ZIELENICY było bardzo duże.
- Otrzymujemy same pozytywne informacje zwrotne dot. naszych produktów. Gości intryguje nasz pstrąg; są pozytywnie zaskoczeni tym, że tę rybę można podawać na różne sposoby, zachwycają się jego smakiem tym bardziej, gdy są przyzwyczajeni do mrożonej ryby z marketów. My oferujemy świeżą rybę przez cały rok, są one dostępne w sklepach maksymalnie 24 godziny po odłowieniu - dodaje.  - Generalnie, zainteresowanie naszymi produktami rośnie, zwłaszcza w sektorze HoReCa. Szefowie kuchni bardzo chętnie bazują na polskich, świeżych rybach. Moim zdaniem ich pracę można porównać do mistrzów malarstwa; my dostarczamy produkt, a oni tworzą z niego arcydzieła - zauważa A. Skoworońska.
 
Kolejną firmą, która zaangażowała się w festiwal kulinarny jest Ajax. Masło półtłuste „Gold Master” tego producenta zdobyło certyfikat jakości i tytuł TOP PRODUKT podczas lipcowej atestacji żywności. Znak „Doceń polskie” już znalazł się na opakowaniu nagrodzonego wyrobu. - Godło programu jest doceniane na rynku, dzięki niemu produkt jest bardziej wiarygodny dla konsumentów - zaznacza Przemysław Kieres reprezentujący firmę Ajax.  - Pokazujemy tu m.in. nasze masło półtłuste. Zainteresowanie nim jest bardzo duże, bo takiego produktu na rynku dotąd nie było, jesteśmy pionierami w tym zakresie. Staramy się jak najczęściej uczestniczyć w targach i wydarzeniach branżowych. Na rynku jesteśmy obecni od 13 lat, teraz intensywnie promujemy naszą nową premium markę, czyli „Gold Master” dedykowaną klientom detalicznym i profesjonalnym – informuje P. Kieres.
 
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” był jednym z patronów merytorycznych II edycji festiwalu „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Wydarzenie miało miejsce w Fabryce Wełny Hotel&Spa w Pabianicach. Jego pomysłodawcą jest Wiesław Bober, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni, który w hotelu prowadzi autorską restaurację Wzorcownia by W. Bober.
 
 
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 
Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 
 
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70